Εργαστήρια Δεξιοτήτων- “Ζω Καλύτερα- Ευ Ζην”
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: «ΚολυμπίΖΩ με ασφάλεια»
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Παπαθανασίου Ανδρομάχη
Οκτώβριος – Νοέμβριος 2022
Β’ Τάξη
Στο πλαίσιο του μαθήματος των εργαστηρίων δεξιοτήτων και πιο συγκεκριμένα της 1ης θεματικής ενότητας «Ζω
καλύτερα – Ευ Ζην» — Υγεία: Διατροφή, Αυτομέριμνα, Ασφάλεια και Πρόληψη, Οδική ασφάλεια, ασχοληθήκαμε με
το πρόγραμμα «ΚολυμπίΖΩ με ασφάλεια στη Θάλασσα, στα Θαλάσσια σπορ και στο Κολυμβητήριο».
– Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Χταπόδιος Σέιφ και οι 3 Θαλασσοφύλακες», συζητήσαμε για την ασφάλεια στη
θάλασσα και παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με τους κανόνες ασφαλούς κολύμβησης.
– Οι μαθητές εικονογράφησαν τον αγαπημένο τους κανόνα και τον παρουσίασαν αρχικά στην τάξη και στη
συνέχεια ανάρτησαν τις εργασίες τους σε ταμπλό έξω από την τάξη, ώστε να ενημερωθούν σχετικά και οι
υπόλοιποι μαθητές του σχολείου.
– Έγινε περαιτέρω διερεύνηση γνώσεων μέσω διαδικτυακού κουίζ και έπειτα οι μαθητές με δημοκρατικές
διαδικασίες ψήφισαν τον σημαντικότερο κανόνα. Τέλος, δημιουργήσαμε σενάρια ασφαλούς κολύμβησης
και διορθώσαμε λανθασμένες συμπεριφορές στη θάλασσα μέσω παιχνιδιού σε επιδαπέδια μακέτα που
έστησαν οι ίδιοι οι μαθητές συνοδεία playmobil.
– Ασχοληθήκαμε με τους κανόνες ασφαλείας στα Θαλάσσια σπορ. Παρακολουθήσαμε νέο εκπαιδευτικό
βίντεο και γνωρίσαμε τους κανόνες που διέπουν τα θαλάσσια σπορ. Βρήκαμε μέσα από ποικίλες
δραστηριότητες τα λάθη που πρέπει να αποφεύγουμε όταν κάνουμε σπορ στη θάλασσα και περιγράψαμε
επικίνδυνα περιστατικά στον νερό. Παίξαμε ένα διαδραστικό βίντεο μέσα από το οποίο βιώναμε τις
συνέπειες σωστών και λανθασμένων αποφάσεων και διαμορφώναμε τη ροή της ιστορίας.
– Στην ενότητα της ασφαλούς κολύμβησης στο κολυμβητήριο, μιλήσαμε για τους κανόνες ασφαλείας στο
κολυμβητήριο και στην πισίνα. Στη συνέχεια, χωριστήκαμε σε ομάδες όπου παίξαμε. Εντοπίσαμε
λανθασμένες συμπεριφορές και τις επισημάναμε σε αφίσα. Ελέγξαμε τις γνώσεις που αποκομίσαμε μέσα
από ένα διαδικτυακό κουίζ και εικονογραφήσαμε τον αγαπημένο μας κανόνα.
– Αξιοποιώντας την εκπαιδευτική βαλίτσα του Safe Water Sports, παίξαμε παιχνίδια, εργαστήκαμε σε φύλλα
δραστηριοτήτων, σχεδιάσαμε τα σήματα ασφάλειας στα θαλάσσια σπορ και κάναμε πειράματα σχετικά με
την ευστάθεια στο νερό, την άνωση, τα υλικά που μας βοηθούν να επιπλέουμε και τη δημιουργία της
βροχής.
– Παίξαμε σκυταλοδρομίες νερού στην αυλή του σχολείου, τραγουδήσαμε το τραγούδι «Το νερό είναι
χαρά» και αφού ολοκλήρωσαν όλες τις αποστολές με επιτυχία, οι μαθητές πήραν το μετάλλιο του
Θαλασσοφύλακα, όντας πια και οι ίδιοι έτοιμοι να προσφέρουν τις γνώσεις που αποκόμισαν από το
εργαστήριο σε όποιον το έχει ανάγκη.
– Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία αφού οι μαθητές στο σύνολό τους συμμετείχαν σε όλες τις
δραστηριότητες, εκδήλωσαν ενδιαφέρον, εξάσκησαν την κριτική τους σκέψη και αποκόμισαν χρήσιμες
γνώσεις και δεξιότητες ζωής.