Δημιουργώ και Καινοτομώ Δημιουργώ και Καινοτομώ - Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία Δραστηριότητες Εργ. Δεξιοτήτων - Γενικά Εργαστήριο Δεξιοτήτων

ΝΑΙ στο Διαδίκτυο, αλλά με όρια.

DOWNLOAD

Από την Ανδρομάχη Παπαθανασίου Π.Ε. 06

Την παρουσίαση μπορείτε να την δείτε & να την κατεβάσετε από εδώ

Εργαστήρια Δεξιοτήτων- Απολογισμός Τέταρτου Κύκλου

 Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Β’ Τάξη

Στο πλαίσιο του μαθήματος των εργαστηρίων δεξιοτήτων και πιο συγκεκριμένα της 4ης θεματικής ενότητας  «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία,  STEM- Εκπαιδευτική Ρομποτική», ασχοληθήκαμε με το πρόγραμμα «Εγχειρίδια ασφαλούς χρήσης διαδικτύου».

Η συνεχώς αυξανόμενη χρήση του ψηφιακού κόσμου από ολοένα και μικρότερης ηλικίας χρήστες, επιβάλλει πλέον την αναγκαιότητα επιμόρφωσης και διαμόρφωσης αξιών που θα βοηθήσουν τους μαθητές να αντιμετωπίσουν τους αναδυόμενους κινδύνους από τη χρήση της τεχνολογίας. Μέσα από τις δραστηριότητες που κάναμε στο συγκεκριμένο εργαστήριο, οι μαθητές γνώρισαν τις βασικές αρχές ψηφιακής ασφάλειας και ψηφιακής ιθαγένειας στο περιβάλλον της σχολικής τάξης και έμαθαν να εξερευνούν τον διαδικτυακό κόσμο με σιγουριά και ασφάλεια. Ειδικότερα ασχοληθήκαμε με :

  • τα θετικά και αρνητικά του διαδικτύου
  • τους κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς
  • την κριτική σκέψη και διαδικτυακή επικοινωνία
  • την  κριτική σκέψη και παραπληροφόρηση
  • τα προσωπικά δεδομένα
  • την υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο και τον εθισμό
  • τα διαδικτυακά παιχνίδια
  • και τον διαδικτυακό εκφοβισμό

Αρχικά αφού διαβάσαμε τα ebook «Η Αθηνά και το νέο της τάμπλετ» και το «Γιαγιά πρόσεχε στο Διαδίκτυο» συζητήσαμε για τα θετικά και τα αρνητικά του Διαδικτύου. Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο «Αλήθεια ή Ψέμα» και με αφορμή αυτό συζητήσαμε για το τι είναι αληθινό και τι ψεύτικο στο διαδίκτυο και πώς να το ξεχωρίζουμε.

 Έπειτα, αφού διαβάσαμε το ηλεκτρονικό παραμύθι «Η Αθηνά μαθαίνει για τα προσωπικά δεδομένα», μιλήσαμε για το πώς δημιουργούμε ισχυρούς προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης και φτιάξαμε ανάλογους σε φύλλο εργασιών.  Ξεχωρίσαμε ποια στοιχεία αποτελούν προσωπικά δεδομένα και ποια όχι.

Στην επόμενη φάση του εργαστηρίου παρακολουθήσαμε παρουσιάσεις (powerpoints) και συζητήσαμε για το Ασφαλές Online Gaming, τον Διαδικτυακό εκφοβισμό και το πώς να προφυλασσόμαστε από ανθρώπους που θέλουν να μας βλάψουν στο διαδίκτυο.  Παίξαμε παιχνίδια μέσα από φύλλα εργασιών και επιλύσαμε διαδικτυακά κουίζ.

Οι μαθητές με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού, έφτιαξαν ερωτηματολόγιο σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου και το μοίρασαν στους μαθητές των Δ’, Ε΄ και ΣΤ’ τάξεων του σχολείου προκειμένου να κάνουν έρευνα για τις διαδικτυακές συνήθειες των παιδιών και την ασφαλή χρήση του Ίντερνετ. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν στους μαθητές του σχολείου σε  Powerpoint.

Τέλος, τα παιδιά δημιούργησαν αφίσα με κανόνες για την «Ασφαλή Χρήση του Διαδικτύου» την οποία αναρτήσαμε έξω από την τάξη για να ενημερωθούν και οι υπόλοιποι μαθητές του σχολείου.

Βασικός στόχος του εργαστηρίου ήταν οι μαθητές να αποκτήσουν τις βασικές γνώσεις για να καταστούν υπεύθυνοι ψηφιακοί πολίτες ώστε να αξιοποιούν στο μέγιστο και με ασφάλεια τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, quiz, video, παρουσιάσεις κ.α απέκτησαν βασικές αρχές ψηφιακής ασφάλειας και εμπειρικά έμαθαν πώς να προστατεύονται στον ψηφιακό κόσμο και πώς να χρησιμοποιούν την κριτική τους σκέψη για να προστατεύονται από τις «παγίδες» του διαδικτύου.

Οι μαθητές στο σύνολό τους απόλαυσαν το πρόγραμμα σε όλη τη διάρκειά του, συμμετείχαν με ενδιαφέρον σε όλες τις δραστηριότητες και αποκόμισαν χρήσιμες γνώσεις και δεξιότητες ζωής.

Ανδρομάχη Παπαθανασίου

Η Εργασία σε pdf μορφή -> αποτίμηση έργου Β΄ τάξης

 

Γράψε ένα σχόλιο