Ανάπλαση της αυλής
Στο πλαίσιο της δράσης «Στοχευμένη Έρευνα της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας», υλοποιήθηκε Έργο με τίτλο «Συνεισφορά του Ορθολογικού Φυτοτεχνικού Σχεδιασμού στη Βελτίωση των Βιοκλιματικών Παραμέτρων των Σχολικών Αυλών και στην Αξιοποίησή τους ως Χώρων Μάθησης» στον αύλειο χώρο του 1ου και 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας. Η έρευνα εκτελέστηκε από το Τμήμα Γεωπονίας- Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος της Γεωπονικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με επιστημονικό Υπεύθυνο τον Καθηγητή κ. Κων/νο Κίττα και το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με επικεφαλής την Καθηγήτρια κ. Βασιλεία Χρηστίδου.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Σκοπός του προγράμματος είναι η μέτρηση των βιοκλιματικών παραμέτρων και η κατάρτιση βιοκλιματικών χαρτών στο αύλειο χώρο του συγκεκριμένου σχολικού κτιρίου και η σύνταξη και η υλοποίηση μιας φυτοτεχνικής μελέτης για την επίλυση ή τη άμβλυνση των προβλημάτων του χώρου, ώστε να δημιουργηθεί ένα πιο άνετο περιβάλλον μάθησης των μαθητών και εργασίας του εκπαιδευτικού προσωπικού.
ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ
- Φυτεύτηκαν 65 νέα δέντρα στην αυλή ύψους 3-5 μέτρων (πλατάνια, μουριές, σφενδαμια κτλ)
- Διαμορφώθηκαν 3 ανάγλυφοι λόφοι με γκαζόν έκτασης 300 τετραγωνικών
- Διαμορφώθηκε Λαχανόκηπος
- Ανθώνες με καλλωπιστικούς θάμνους
- Δημιουργήθηκαν Καθιστικά με φυσικούς κορμούς δέντρων
- Δημιουργήθηκαν Βρύσες νερού για τα παιδιά από κορμούς πεύκου και ευκαλύπτου
- Διαμορφώθηκε Σκάμμα άμμου για αθλοπαιδιές
ΠΟΙΟΙ ΣΥΝΕΒΑΛΑΝ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Με την υποστήριξη:
- της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και της Διεύθυνσης Πρασίνου του Δήμου Βόλου που συνεισέφεραν στην εκτέλεση του έργου με προσωπικό, υλικά και μηχανήματα,
- του Εργαστηρίου Γεωργικών Κατασκευών και Ελέγχου Περιβάλλοντος της Γεωπονικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του υποψήφιου διδάκτορα Αντωνιάδη Δημήτρη,
- του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με επικεφαλής την Καθηγήτρια κ. Βασιλεία Χρηστίδου και του υποψήφιου διδάκτορα Σαμαρά Ιωάννη, υποδιευθυντή του σχολείου,
- τη συμμετοχή των γονέων των μαθητών, όχι μόνο ως σύλλογοι γονέων αλλά και ως άτομα-εθελοντές,
ολοκληρώθηκαν οι εργασίες εφαρμογής της Μελέτης, σε μια πρώτη προσπάθεια, αλλαγής της σχολικής αυλής από χώρο τσιμέντου και ασφάλτου σε ένα ζωντανό οικοσύστημα κατάλληλο για μάθηση.
Οι εξαιρετικές εντυπώσεις της σχολικής κοινότητας για τη νέα πράσινη αυλή και η θερμή αποδοχή της αλλαγής από τα παιδιά καταδεικνύουν τη σημασία της προσπάθειας και δικαιώνουν τους εμπνευστές της.